Kategorie: Wszystkie | Fotki | Kartki | Koszyki | Różności | Scrapy
RSS
niedziela, 21 stycznia 2007
Koszyczek (a raczej koszyk)

Taki oto koszyk uplotłam dla ciotki na przechowywanie różności... Ma on wymiary ok. 35 x 25 cm. Ponieważ w przeddzień oddania czuć jeszcze było "zapach" bejcy, zrobiłam dwie poduszeczki zapachowe do kompletu. Jeden bok wyszedł mi trochę krzywo... ale cóż... takie jest życie :)

koszyk1.jpg (153354 bytes)

koszyk3.jpg (98412 bytes)

koszyk4.jpg (130811 bytes)

koszyk5.jpg (114178 bytes)

koszyk7.jpg (135810 bytes)

koszyk8.jpg (105456 bytes)

 

Album - scrap prawdziwy

Nareszcie uporałam się z albumem i zdjęciami. Album ma ozdobioną okładkę i pierwszą stronę. Reszta kartek pozostała biała na życzenie obdarowanej :). Dodałam jednak w kopercie pozostałe materiały (papiery, naklejki itp.) aby mogła sobie ozdobić kolejne strony wg własnego uznania. Mam nadzieję, że będzie się podobał. Strony albumu przykleiłam taśmą dwustronną do zakładek harmonijki, którą wcześniej zrobiłam z grubego papieru. Dzięki temu, nawet gdy w albumie jest wiele przestrzennych elementów, to ładnie i równo sie domyka. A po związaniu wstążką wszystko się trzyma. Kolorowy papier na okładce to papier do pakowania prezentów. W zamkniętych okienkach znajdują sie naklejki (niestety nie zdążyłam zrobić zdjęcia przed spakowaniem prezentu...). Reszta materiałów została wykonana przeze mnie i wydrukowana. Więcej zdjęć na flick'rze...

album_b14.jpg (78502 bytes)

album_b19.jpg (107071 bytes)

album_b4.jpg (76586 bytes)

album_b3.jpg (113489 bytes)

Albumik Bartusia

album_b5.jpg (70274 bytes)

album_b7.jpg (61194 bytes)

album_b8.jpg (57076 bytes)

album_b9.jpg (58261 bytes)

album_b10.jpg (75173 bytes)

album_b11.jpg (64936 bytes)

album_b12.jpg (49743 bytes)

album_b15.jpg (81443 bytes)

album_b18.jpg (60024 bytes)

album_b22.jpg (64339 bytes)

album_b26.jpg (75984 bytes)

album_b29.jpg (67630 bytes)

album_b30.jpg (67960 bytes)

album_b31.jpg (77898 bytes)

sobota, 20 stycznia 2007
Dzień Babci i Dzień Dziadka

Oto karteczki, jakie dołączyłam do prezentów dla babci i dziadka. Wszystko (no, oprócz papieru) zrobiłam sama - projekt, wydruki, wykonanie. Kartki bardzo się podobały obdarowanym osobom i to mi przyniosło dużą satysfakcję. A doręczone były już wczoraj. I jak widać nie wytrzymali i z ciekawości otworzyli wcześniej... hi hi hi... Więcej zdjęć w fotoalbumie.

db.jpg (121269 bytes)

dd.jpg (106863 bytes)

Przepisy
DOMEK Z PIERNIKA

DOMEK Z PIERNIKA - przepis widziałam kiedyś u znajomej w jakiejś niemieckiej książce. Przepis sobie przepisałam, ale nie mam zdjęć, więc spróbuję zrobić jakiś szkic. Natomiast przepis na ciasto można zrobić wg swojego wypróbowanego przepisu na pierniczki. Najpierw wycinamy szablony:
bok.png (13563 bytes) dach.png (7972 bytes) front_tyl.png (7956 bytes)

                                                                    
Ciasto
Składniki:
125g masła,
125g melasy(ja dałam cukier),
125g miodu,
750g mąki,
250g zmielonych migdałów,
1/2 łyżeczki zmielonego imbiru,
1 łyżeczka przyprawy do piernika,
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
ok. 125 świeżego imbiru drobno startego
ok. 125 skórki z cytryny i pomarańczy drobno startej
trochę mleka
olejek zapachowy (migdałowy, pomarańczowy, rumowy itp.)

Sposób wykonania:
Wyciąć formy z kartonu lub papieru - 1x przód, 1x bok, 1x dach. Podgrzać masło, melasę (cukier) i miód w rondelku. Wymieszać w misce suche składniki, imbir, skórkę z pomarańczy i cytryn. Dodać wystudzone roztopione masło z miodem i melasą. Wymieszać składniki i przełożyć ciasto na stolnicę oprószoną mąką i wyrobić ciasto. Jeśli ciasto jest za suche dodać mleka, jeśli za mokre - dodać mąki. Ciasto rozwałkować na papierze do pieczenia na grubość ok. 5-7 mm (domek musi być stabilny). Przyłożyć formy i wyciąć wszystkie elementy (1x przód, 1x tył - tak jak przód, ale bez okien i drzwi, 2x boki, 2x dach). Poukładać wszystkie elementy (razem z papierem do pieczenia) na blaszce i piec ok 15 - 20 min. w temperaturze 220 - 230°C. Zdjąć z blachy jak ciasto wystygnie. Przyłożyć ponownie formy do upieczonego ciasta i obciąć, jeżeli konieczne, wystające brzegi. Zrobić lukier, pomalować ściany i dach i poczekać aż wyschną. Następnie posklejać lukrem ściany (najlepiej szprycą do tortu) i przykleić wszystko do podstawki/talerza/tacy. Po krótkim przeschnięciu dokleić dach.

CHOINKI Z CIASTA KRUCHEGO - przepis pochodzi z dodatku świątecznego do Burdy
Wyciąć poniższe szablony z papieru odpowiednio wg wielkości: 20cm, 12, 8 i 4 cm średnicy od wierzchołka do wierzchołka.

gwiazdki.png (30527 bytes)
Ciasto
Składniki:
500g mąki
25g masła
200 g cukru
2jajka
1łyka rumu
starta skórka i sok z 1 cytryny
szczypta cynamonu

Sposób wykonania:
Suche składniki wymieszać na stolnicy i posiekać razem z masłem. Zrobić zagłębienie i wlać mokre składniki i zagnieść ciasto. Zawinąć w folię i włożyć na 30 min do lodówki. Schłodzone ciasto rozwałkować na 3/4 cm. Na 1 choinkę wyciąć po 2szt z każdego szablonu. Na czubek choinki wyciąć jeszcze foremką małą gwiazdkę. Ze ścinków ciasta polecam również wyciąć nożem małe kwadraciki lub kółka, aby układać je między poszczególnymi gwiazdami, by tworzyły pień. Piec na papierze (na blaszce) w temp. 200 stopni do moment kiedy ciasto stanie się jasnożółte. Po wystudzeniu elementów polukrować zielonymi białym lukrem poszczególne elementy i sklejać od największego elementu do najmniejszego wkładając pomiędzy gwiazdy kółka. Na koniec zrobić z białego lukru wiszące sople. Można z marcepana zrobić mini świeczki i postawić na końcach gałązek.
Z podanej ilości ciasta wyjdzie ok 3-4 choinek.

LUKIER BIAŁY I DO KLEJENIA
Składniki:
750g cukru pudru (można dać mniej)
2 białka
1 łyżeczka soku z cytryny

Sposób wykonania:
Ubić białko na sztywno, dodać cukier puder i sok z cytryny i ubijać, dopóki masa nie stanie
się bardzo gęsta. Podzielić na kilka części i zabarwić wg uznania.

LUKIER PRZEŹROCZYSTY
Składniki:
Woda
Cukier/cukier puder

Sposób wykonania:
Rozpuścić cukier w niewielkiej ilości gorącej wody, aby powstał gęsty syrop. Gotować do momentu zgęstnienia masy i rozpuszczenia cukru. Podzielić na kilka części i zabarwić wg uznania.

Barwienie:
Czerwony - syrop Grenadine (Monin). Można też dodać soku z wiśni lub nalewki wiśniowej
Żółty - kurkuma/szafran
Niebieski - syrop Curacao Blue (Monin)
Pomarańczowy - mix żółtego i czerwonego
Różowy - tak jak czerwony, tylko mniej koloru
Zielony - kurkuma + syrop Curacao Blue (Monin). Można też zagotować liście mięty w odrobinie wody i wszystko zmiksować.
Brązowy - kakao, kawa.

Życzę wszystkim cierpliwości, miłej pracy i SMACZNEGO!!!

13:11, ibisek1
Link Komentarze (1) »
niedziela, 07 stycznia 2007
Scrap dla synka mojej szefowej

Jeszcze nie do końca gotowy. Chciałam zrobić cały album, tylko narazie brakuje mi materiałów, po które pojadę dopiero jutro. A narazie projekt w PSie. Jak będe miała więcej to też wkleję. Album ma być na białych stronach z dodatkami w odcieniach niebieskiego, zielonego i fioletowego koloru.

Kartka z albumu

piątek, 05 stycznia 2007
Wyróżnienie

Domek z piernika

Oto moja praca, która została wyróżniona w kategorii PYSZNOŚCI w konkursie Świąteczne SZtukowanie

20:41, ibisek1 , Fotki
Link Komentarze (9) »
Dodaj do ulubionych Pomóż rysiom Inspirujemy... caardvarks

Skopiuj CSS